Spørgsmål og svar hos

Filmporten

Har du brug for hjælp?

Find vejledning har på siden, eller giv os besked.

Opdatere betalingskort

Hvis du skal opdatere dine kreditkort oplysninger gøres det sådan her:
For at opdatere skal du gå ind under ”Min Konto”.

Derefter klikker du på “Mit abonnement” og dernæst på knappen ”Ændre betalingsmetode”.

Her vil du se lidt oplysninger i forhold til prisen, antallet af abonnementer og hvornår den næste betaling vil ske.
Efter oplysningerne, vil du kunne se det kreditkort der anvendes, og hvornår kreditkortet udløber. – Hvis kreditkortet er udløbet, er det vigtigt at tilføje et nyt, så den næste betaling ikke fejler.

Du kan trykke på “Anvend en ny betalingsmetode” for at tilføje et nyt kreditkort

Dernæst skal du indtaste dine oplysninger på det nye kreditkort, og trykke ”Ændre betalingsmetode” for at afslutte.

Dine betalinger vil nu blive trukket på det nye kort.

Skift E-mail adresse på din Filmporten konto

E-mail adressen er en vigtig nøgle på din konto, som er med til at gøre din konto unik. Den skal rettes flere steder på din konto, hvilket gør det svært selv at rette. Vi tilbyder derfor at gøre det for dig.

Udfyld formularen forneden, men den e-mail du bruger nu, samt den e-mail du gerne vil have det rettet til.

Vi retter e-mails som udgangspunkt hver fredag, hvorefter vi gensender dine billetter til din nye e-mail adresse.

 

Skift E-mail adresse på din Filmporten konto
Automatisk fornyelse

Hvis du ønsker at slå automatisk fornyelse til eller fra, gøres det sådan her:
For at ændre på indstillingen, skal du gå ind under ”Min Konto”.

Derefter klikker du på “Mit abonnement”.

Her vil du se lidt oplysninger i forhold til prisen, antallet af abonnementer og hvornår den næste betaling vil ske.
1 af punkterne er “Automatisk fornyelse” her er der en til/fra knap du kan trykke på.

Knappen ser sådan ud:

Når du trykker på knappen, vil indstillingen blive gemt med det samme, og “Betaling” vil ændre sig til “Via manuel fornyelse” i stedet for “Via kort, der ender med xxxx”.

Forny Medlemskab

Hvis du ikke har automatisk fornyelse på dit abonnement, vil du modtage en e-mail med emnet:
“Det er tid til at forny dit medlemskab hos Filmporten”
Tryk på “Betal nu” i e-mailen. Hvis du ikke er logget ind, vil du blive bedt om at logge ind inden du kan betale for fornyelsen.

Du kan altid forny eller forlænge dit medlemskab hos Filmporten manuelt. – Også inden din abonnementsperiode slutter.

For at forny dit medlemskab, skal du gå ind under ”Min Konto”.

Derefter klikker du på “Mit abonnement”.

Her vil du se lidt oplysninger i forhold til prisen, antallet af abonnementer og hvornår den næste betaling vil ske.
Hvis abonnementet stadig er aktivt, skal du trykke på “Forlæng medlemskab”. Det nye år vil blive lagt oven i din nuværende periode, så hvis du stadig har 2 måneder tilbage, vil den nye udløbsdato være om 14 måneder.

Hvis dit abonnement er udløbet, skal du trykke på “Forny medlemskab”.
Fornyelsen vil gælde fra den dag du fornyer. Dvs. at selvom dit abonnement har været inaktivt i en periode, vi det nye år gælde fra fornyelsesdatoen, så du får glæde af alle 12 måneder.  

Ønsker ikke forlængelse

Du skal sætte dit medlemskab til manuel fornyelse, så ophører dit medlemskab ved udløb. 

For yderligere vejledning, se punktet “Automatisk fornyelse” foroven.

Hvordan anvendes billetterne online?

Ved brug ved online bestillinger:

Nogle biografer tilbyder at du kan bruge dine kuponer ved online køb.

Når du bestiller biografbillet(ter) online, på biografens hjemmeside, kan du trykke på knappen ”Indløs gavekort”, lige efter at du har udfyldt dine personoplysninger. Her kan du indtaste din Filmporten rabatkode og trykke på indløs. Rabatten fratrækkes med det samme, så du kun skal betale halv pris. Ved bestilling af flere billetter på samme tid, indtastes rabatkoderne 1 ad gangen eller alle adskilt af komma.

Hvordan anvendes billetterne i biografen?

Ved brug ved billetkøb i biografen:

Her, skal du vise din(e) Filmporten rabatkode(r) ved kassen (printet eller på mobilen).
Medarbejderen i biografen vil scanne din(e) rabatkode(r) så du kun skal betale halv pris.

Jeg kan ikke finde mine billetter

6-8 dage før en Filmport film får premiere vil du modtage en e-mail med emnet “Her er dine ½-pris billetter til (filmens navn)”
Billetterne sendes på den e-mailkonto du har oprettet dit abonnement med.

Vær opmærksom på at billetterne er vedhæftet som PDF i e-mailen. Der er en PDF pr. medlemskab. Dvs er der tilmeldt 2 personer på din e-mail, vil der være 2 PDF vedhæftet.

Se venligst efter om e-mailen skulle ende i din spam mappe, eller i promoverings-indbakken.

Billetterne vil kun blive sendt til medlemmer med et aktivt digitalt abonnement.

Hvis en given Filmport film først  – eller igen – vises i din lokale Filmport Biograf, efter den er fjernet fra forsiden af www.filmporten.dk og du som ny medlem gerne vil have en billet til den, så send os en mail og vi sender.

2 Gode råd: Print dine billetter ud ved modtagelsen – hav et fast sted hvor du opbevarer dem. (det er også muligt at vise billetterne i biografen, på din mobiltelefon).
Gem mailen med billetter fra Filmporten – i en særskilt Filmport mappe på din computer.

Jeg kan ikke åbne billetten

Vær opmærksom på at billetterne er vedhæftet som PDF-dokumenter i e-mailen. Der er et PDF-dokument pr. medlemskab. Dvs. er der tilmeldt 2 personer på din e-mail, vil der være 2 PDF-dokumenter vedhæftet.

Vi sender PDF dokumenter, da det er det mens almene filsystem, og et filsystem vi alle kender fra bl.a. e-Boks.

For at åbne billetten, skal du have et program der kan åbne et PDF-dokument. – Det er indbygget i alle nye mobiltelefoner og computere.
Hvis du har en ældre enhed, kan der (sjældent) være behov for at installere en app. 

Vi har samlet nogle links til en gratis PDF fremviser fra Adobe.

  • Til PC og Mac: klik her – vi anbefaler ikke at tilføje det valgfrie tilbud.
  • Til Android telefoner og tablets: Klik her
  • Til iPhones og iPads: Klik her

Der er mange forskellige e-mail apps til telefoner, og enkelte af disse apps vil ikke lade dig åbne PDF dokumenter direkte fra e-mailen.
Det kan oftest løses ved at downloade det vedhæftede PDF dokument, hvorefter du kan åbne dokumentet uden for e-mail appen.

Hvis det fortsat giver problemer at åbne PDF-dokumentet fra din mobiltelefon, kan vi anbefale at printe billetten fra en computer. Du er også velkommen til at bruge vores hjælpeformular, så skal vi gøre vores bedste for at vejlede dig. Oplys gerne hvilken enhed du prøver på, og navnet på den app du læser dine e-mails i.

Hvis filmen endnu ikke er programsat i din lokale Filmport biograf

Det er den lokale biografdirektør der laver sin biografs program

Denne del har Filmporten ikke indflydelse på.

Kontakt derfor biografen direkte for at få oplysninger om lokal premieredato, hvis ikke det står på biografens hjemmeside

Du kan finde din lokale Filmport biograf på vores side med biografer.
Her kan du finde kontaktoplysninger på flere af biograferne, og et link til deres hjemmeside. 

Hvis ikke du kan bruge din billet

Du må meget gerne forære din halvpris billet væk, hvis ikke du har mulighed for at opleve filmen.

Er billetterne tidsbegrænset?

Der er ikke tidsbegrænsning på billetterne.

De kan bruges så længe den givne Filmport film vises i den givne Filmport biograf.

Du kan finde din nærmeste Filmport biograf her.

Min lokale biograf er ikke med i Filmporten

Samtlige biografer i hele landet er rigtigt hjerteligt velkommen i Filmporten.

Du er meget velkommen til at opfordre din biograf til at tage kontakt med os.

Vi arbejder hele tiden på, at Filmporten bliver udbredt i endnu flere af landets fantastiske biografer. Du kan altid holde dig orienteret her.

Har du brug for mere hjælp?

Har du stadig brug for hjælp?